آکادمی مالی دکتر صمصامی

آموزش تخصصی بازار های مالی

پیروز فارکس چه کسی خواهد بود؟

news1

در حال حاضر یک طوفان بزرگ از آشفتگی های ژئوپلیتیکی بر بازار های مالی حاکم ،باعث افزایش ارزش دلار آمریکا شده است. جای تعجب نیست که روبل روسیه سقوط خود را در برابر دلار ادامه میدهد و اکنون در پایین ترین سطح خود،آنهم در میان حجم اندک قرار گرفته است.

همانطور که در بازار شاهد هستیم،یورو در برابر دلار آمریکا به پایین ترین حد خود در چند ماه اخیر رسیده است و در حال نوسان  در رقم مهم 108.00 می باشد، زیرا بحران اوکراین در حال گسترش در بازار ارز ادامه دارد. با حمایت تکنیکال ضعیف و با ناتوانی بانک مرکزی اروپا (ECB) برای جلوگیری از زیان بیشتر، ممکن است این جفت ارز به زودی به 106.34 برسد و تمام سودهایی که در دوران همه گیری جهانی کرونا بدست آورد را بازگرداند.

با توجه به اینکه نرخ بهره ایالات متحده در راه است ، فدرال رزرو در هفته های گذشته به وضوحموضوع را نمایان کرد.پس با توجه به اینکه بانک مرکزی اروپا هنوز نمی تواند نرخ بهره را افزایش دهد، به نظر می رسد EUR/USD در هفته های آینده مجدد کاهش یابد. تمام لفاظی های جنگ طلبانه از آخرین نشست بانک مرکزی اروپا به طور کامل برگردانده شده است و بانک مرکزی اکنون باید تلاش کند و بازار را متقاعد کند که می تواند تورم فزاینده و کاهش رشد را در بقیه سال 2022 متعادل کندکه هرگز آسان نخواهد بود. 

از طرفی، پیشنهاد نقدینگی و چشم‌انداز حمایتی از نرخ‌های بهره ایالات متحده که در ماه‌های آینده انتظار می‌رود، باعث افزایش بیش از ۱۰ درصدی دلار آمریکا نسبت به ژانویه ۲۰۲۱ شده است. DXY در حال نزدیک شدن به 23.6% فیبوناچی  در حدود 100.17 است و این سطح ممکن است به عنوان یک ترمز کوتاه مدت عمل کند، به خصوص هنگامی که اندیکاتور CCI به سیگنال اشباع خرید چشمک می زند،اما نهایتا میتوان انتظار افزایش ارزش دلار آمریکا را داشته باشیم.