آکادمی مالی دکتر صمصامی

آموزش تخصصی بازار های مالی

اجلاس فدرال رزرو

news2

جلسه FOMC و تعیین نرخ بهره،امروز 16 مارس راس ساعت 21:30(UTC) برگذار میگردد.به عنوان یک قانون کلی، زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش می دهد، باعث بالا رفتن بازار سهام و زمانی که  نرخ بهره را افزایش می دهد، باعث افت بازار سهام می شود.

جلسات کمیته بازار آزاد فدرال(FOMC) برای معامله گران فارکس مهم است زیرا در این زمان است که فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده، تصمیم خود را در مورد نرخ بهره اعلام می کند. این اعلامیه تاثیر قابل توجهی بر دلار آمریکا دارد.در طول جلسه FOMC، اعضا درباره تحولات بازارهای مالی محلی و جهانی و همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی و مالی بحث می‌کنند.پس میتوان گفت ،جلسات FOMC رویدادهای کلیدی در بازارهای مالی هستند و برای معامله گران، یکی از مهمترین رویدادها در تقویم اقتصادی محسوب می شوند.

تصمیمات FOMC در مورد نرخ بهره تأثیر قابل توجهی بر دلار آمریکا دارد.به عنوان مثال، اگر فدرال رزرو موضعی جنگ طلبانه اتخاذ  کند، باید انتظار افزایش طولانی مدت دلار داشته باشید.برای کنترل تورم، فدرال رزرو سیاست های مختلفی را وضع می کند که یکی از آنها افزایش نرخ بهره است.نرخ بهره کمتر معمولاً برای دلار آمریکا نزولی است و نرخ بهره بالاتر معمولاً موجب میشود دلار آمریکا صعودی شود.