آکادمی مالی دکتر صمصامی

آموزش تخصصی بازار های مالی

شاخص ترس و طمع

news1

شاخص ترس و طمع ابزاری است که به سرمایه گذاران و معامله گران کمک می کند تا بازار بیت کوین و کریپتو را از جنبه ی احساسات بازار تجزیه و تحلیل کنند. این شاخص میزان ترس یا طمع بیش از حد بازار را مشخص می کند.عملکرد این شاخص به گونه ای است که وقتی کلیت بازار بیش از حد دوچار ترس شده است میتواند  نمایانگر ارزان یا کم ارزش شدن بیت کوین باشد و  فرصت خرید مناسبی فراهم کند.

عکس این حالت نیز صدق می کند، بنابراین وقتی شاخص ترس و طمع نشان دهد که فعالان بازار به شدت حریص هستند،احتمالا هشدار ارزش گذاری بیش از حد بیتکوین را اعلام میکند و می تواند زمان خوبی برای فروش باشد.

اعداد قرمز مختص زمانی  است که احساسات بازار به شدت منفی شده،به عبارتی «ترس شدید» را نشان می‌دهد. هنگامی که احساسات و حرکت بازار بسیار مثبت باشد، اعداد سبز و "طمع شدید" را نشان می دهد.شاخص ترس و طمع در یک مقیاس ساده از 0 تا 100 است و بر اساس کد رنگی که دارد ، 0 قرمز و 100 سبز است.وقتی امتیاز قرمز و نزدیک به صفر است،  نشان دهنده ترس شدید است و می تواند نشان دهد که بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین بیش از حد نگران کاهش بیشتر قیمت هستند.وقتی امتیاز سبز و نزدیک به 100 است، نشانه طمع شدید است  که بسیاری از سرمایه گذاران در مورد افزایش بیشتر قیمت بیت کوین در آینده بسیار هیجان زده هستند.

https://www.lookintobitcoin.com