آکادمی مالی دکتر صمصامی

آموزش تخصصی بازار های مالی

جریان کیف پول صرافی ها

news1

جریان پول بیت کوین به و از کیف پول صرافی ها برای ارزیابی رفتار سرمایه گذاران استفاده می شود.هر بار که قیمت بیت کوین از یک مقاومت مهم عبور میکند ، شاخص ورود ارز دیجیتال تتر (USDT) به صرافی ها افزایش میابد. به همین دلیل میتوان از شاخص ورود و خروج ارز به صرافی ها ، به عنوان یک نشانگر حرکت بعدی بازار استفاده کرد. اصطلاح inflow به معنای ورود کوین یا توکن به صرافی ها است. اصطلاحا کوین یا توکن هایی که به صرافی ها Deposit شده است.اصطلاح outflow به معنای خروج کوین یا توکن از صرافی ها است. اصطلاحا کوین یا توکن هایی که از صرافی Withdraw شده است.

 

​زمانی که میزان ورودی یا inflow یک ارز دیجیتال به صرافی افزایش میابد ، به این معنی است که نهنگ ها در حال انتقال آن ارز دیجیتال از کیف پول به صرافی هستند. احتمالا در قدم بعدی ، نهنگ ها با عرضه آن ارز دیجیتال در بازار ، فشار فروش ایجاد کرده و باعث کاهش قیمت خواهند شد.

زمانی که میزان خروجی یا outflow یک ارز دیجیتال از صرافی افزایش میابد ، به این معنی است که نهنگ ها در حال انتقال آن ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول ها هستند. احتمالا این اقدام به معنای بازار با ثبات و کاهش میزان عرضه از طرف نهنگ ها و نهایتا افزایش قیمت است.

یکی از شاخص هایی که با استفاده از آن میتوان حرکت صعودی یا نزولی بیت کوین را پیشبینی کرد ، شاخص میزان ورود و خروج تتر (USDT) صرافی ها است.اگر میزان inflow تتر (USDT) از outflow بیشتر باشد ، به این معناست که میزان زیادی از تتر های وارد شده قرار است برای خرید بیت کوین مصرف شود و قیمت صعودی خواهد بود.اگر میزان outflow تتر (USDT) از inflow بیشتر باشد ، به این معناست که نهنگ ها در حال حاضر تمایلی به خرید بیت کوین ندارند و قیمت نزولی خواهد بود.