آکادمی مالی دکتر صمصامی

آموزش تخصصی بازار های مالی

هشدار برای بیتکوین؛

بیت کوین سیگنال نادر نمودار هفتگی را تکرار می کند که منجر به کاهش 50 درصدی قیمت بیت کوین می شود.یک ماه پس از نمودار هفتگی بیت کوین «تقاطع مرگ»، تحلیلي كه می‌گوید دو میانگین متحرک در مورد کف قیمتی به سبک بازار خرسی در حال شکل‌گیری، هشدار می‌دهند.داده های جدید نشان می دهد که بیت کوین با پدیده نمودار نادری مواجه است که در طول تاریخ منجر به کاهش 50 درصدی قیمت شده است.

 

حساب محبوب Nunya Bizniz در توییتی در 25 آوریل به یک علامت هشدار تازه از دو میانگین متحرک کلیدی BTC/USD اشاره کرد.بیتکوین تنها برای سومین بار در تاریخ خود، میانگین متحرک 20 هفته ای و 50 هفته ای ، هر دو شروع به شیب نزولی کرده اند.اگرچه ممکن است در یک نگاه بی ضرر به نظر برسد، نتیجه دو رویداد اول - در اواخر سال 2014 و اواخر سال 2018 - کاهش بیش از 50 درصدی بیت کوین/دلار آمریکا بود . 
توور دمیستر، مفسر قدیمی و سرمایه گذار کلان، درباره این یافته ها اظهار داشت: فکر می کنم این نمودار شباهت های معتبری دارد.
اگر بیت کوین نمی توانست این بار تسلیم شود و بالای 35 هزار دلار نگه داشته شود، یک علامت فوق العاده صعود بود. با این حال، سناریوی موردی من، با توجه به اینکه بازارهای جهانی تا چه حد ضعیف به نظر می‌رسند، یک نزول  3 تا 6 ماه  قیمت است .