آکادمی مالی دکتر صمصامی

آموزش تخصصی بازار های مالی

کریپتو سراسر سبز؛

z

بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های منتخب تلاش کردند تا یک رالی نزولی را تسکین دهند.بازارهای کریپتو در چند ماه گذشته در یک فاز نزولی قوی بوده‌اند، اما تحلیلگران جی‌پی مورگان چیس انتظار دارند که این روند تغییر کند و رشد قابل توجهی نسبت به سطوح فعلی پیش‌بینی کرده‌اند.

معامله‌گران خردی که تحت تأثیر سقوط کنونی قرار نگرفته، بیت کوین  را به پرتفوی خود اضافه کرده‌اند. تعداد آدرس‌های کیف پولی که بیت‌کوین را در خود جای داده‌اند با 13091 افزایش به رکورد 865254 رسید. به طور مشابه، بر اساس داده های Glassnode، تعداد آدرس هایی که حدود 0.1 بیت کوین دارند نیز در 10 روز گذشته شاهد افزایش شدید بوده است.

بهبود شدید بیت کوین از سقوط 18 ژوئن نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین تر است و طبق Whalemap، این موضوع منجر به تشکیل یک "سطح نهنگ" جدید شده است که ممکن است به عنوان حمایت کوتاه مدت عمل کند.

آیا بهبود بیت کوین و آلت کوین های اصلی می تواند در کوتاه مدت ادامه یابد؟ بیایید نمودار 5 ارز دیجیتال برتر را بررسی کنیم تا متوجه شویم.

 

#بیتکوین در 18 ژوئن به زیر 20000 دلار سقوط کرد اما در 19 ژوئن به همان اندازه بهبود یافت که نشان دهنده خرید تهاجمی در سطوح پایین تر است. اگر گاوها قیمت بالاتر از 20000 دلار را حفظ کنند، می توانند احساسات را بهبود بخشد و خریداران بیشتری را جذب کند.

از طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، نشان دهنده تغییر احتمالی روند خواهد بود. سپس این جفت می‌تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه  29386 دلاربرسد، جایی که خرس‌ها ممکن است دفاعی قوی داشته باشند.

#اتریوم (ETH#)در 18 ژوئن به زیر سطح روانی 1000 دلار سقوط کرد که نشان می دهد روند نزولی دست نخورده باقی ماند. یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها دیپ را همانطور که از دم بلند روی شمع روزانه دیده می شود، خریداری کردند.

خریداران در 19 ژوئن حرکت خود را حفظ کردند و قیمت را به بالای 1000 دلار رساندند. جفت ETH/USDT می تواند تا 1250 دلار و بعداً به متحرک نمایی 20 روزه (1429 دلار) افزایش یابد. این مقاومت حیاتی است که باید مراقب آن بود.

اگر قیمت از سطح فعلی یا متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. سپس فروشندگان سعی خواهند کرد این جفت را به پایین ترین سطح روزانه 18 ژوئن یعنی 881 دلار برسانند. شکست و بسته شدن به زیر این سطح می تواند نشانه از سرگیری روند نزولی باشد.

 

#بی_ان_بی (BNB#) در 18 ژوئن شکست خورد و زیر سطح حمایت قوی 211 دلار بسته شد، اما خرس‌ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند. این نشان می دهد که سطوح پایین تر همچنان خریداران را جذب می کنند.

خریداران این سطح را حفظ می کنند، این نشان می دهد که نزول در 18 ژوئن ممکن است یک تله خرس بوده باشد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 211 دلار برسد، نشان می دهد که خرس ها در رالی های جزئی می فروشند. خرس‌ها سپس سعی خواهند کرد جفت ارز را به زیر 183 دلار کاهش دهند و روند نزولی را از سر بگیرند.

#کاردانو توسط گاوها بار دیگر با موفقیت از منطقه 0.44 دلار تا 0.40 دلار در 18 ژوئن دفاع شد. این امر باعث بهبود در Cardano# (ADA#) شد که به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.52 دلار) رسیده است.

اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک هدایت کنند، جفت ADA/USDT می تواند به منطقه مقاومت سربار بین 0.70 تا 0.74 دلار برسد. خرس ها احتمالا با تمام توان از این منطقه دفاع خواهند کرد.

اگر قیمت از آن رد شود، جفت می‌تواند برای چند روز در محدوده وسیعی بین 0.40 تا 0.74 دلار باقی بماند. حرکت روند بعدی می تواند پس از اینکه گاوها قیمت را به بالای 0.74 دلار رساندند یا خرس ها این جفت را به زیر 0.40 دلار بردند، آغاز شود.

#ریپل (XRP#) در 18 ژوئن به زیر 0.29 دلار سقوط کرد اما خرس‌ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند. این نشان می دهد که فروش در سطوح پایین تر کاهش می یابد.

گاوها ممکن است سعی کنند قیمت را به منطقه مقاومت بالا بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.35 دلار) و سطح شکست 0.38 دلار برسانند. احتمالاً خرس‌ها به شدت از این منطقه دفاع می‌کنند، اما اگر گاوها از طریق بولدوزی عبور کنند، جفت XRP/USDT می‌تواند به مقاومت بالای 0.46 دلار برسد.اگر قیمت از سطح فعلی یا منطقه سربار کاهش یابد، این دیدگاه مثبت می تواند باطل شود. سپس خرس‌ها تلاش دیگری برای فرو رفتن و حفظ قیمت زیر 0.29 دلار انجام خواهند داد.

منبع  cointelegraph