آکادمی مالی دکتر صمصامی

آموزش تخصصی بازار های مالی

هفته ی پیش رو صعودی یا نزولی؟

z

بازارهای سهام ایالات متحده هفته گذشته شاهد بازگشت شدیدی بود ،نزدک 7.5 درصد ،S&P حدود 6.5% در هفته ی گذشته افزایش داشتند.همچنین  Dow Jones Industrial Average موفق شد 5.4% افزایش یابد.

با ادامه همبستگی تنگاتنگ بازار سهام و بازارهای کریپتو،این بازار نیز در تلاش است تا بهبود را افزایش دهد. بیت کوین بهبود کمی داشته است اما برخی آلتکوین ها در هفته گذشته به شدت افزایش یافته اند. این نشان می دهد که سرمایه گذاران از کاهش شدید قیمت برای انباشت آلت کوین ها در سطوح پایین تر استفاده می کنند.داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های کیف پول بیت‌کوین که بیش از یک بیت‌کوین دارند، بین ۱۵ ژوئن تا ۲۵ ژوئن ۸۷۳ مورد افزایش یافته است.

آیا بهبود بیت کوین و آلت کوین ها می تواند شتاب بیشتری بگیرد؟

پس از بررسی نمودار بیتکوین متوجه میشویم فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سمت سطح حیاتی 20000 دلار برسانند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا جهش از آن نشان می دهد که گاوها در تلاش برای تشکیل یک سطح بالاتر هستند.

این موضوع می تواند دورنمای شکست سطوح بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23155 دلار) افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت BTC/USDT می تواند نشان دهنده تغییر روند بالقوه باشد. گاوها سپس سعی خواهند کرد قیمت را به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (27424 دلار) سوق دهند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 20000 دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان کنترل را در دست دارند. سپس فروشندگان سعی خواهند کرد جفت BTC/USDT را به سطح حیاتی 17622 دلار کاهش دهند.

منبع cointelegraph